MBA مدیریت شرکتهای عمرانی و ساختمانی

MBA- مدیریت شرکتهای عمرانی و ساختمانی
مقدمه
به دلیل نوپا بودن بازار بورس در ایران و فرسودگی بسیاری از صنایع و همچنین به دلیل باورهای تاریخی مردم ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان قسمت عمده ای از سرمایه های کشور در بخش ساختمانی در گردش است. علاوه بر آن با پشت سرگذاشتن تحریم های بین المللی، نیاز به سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه مجتمع های مسکونی مدرن و هوشمند، مجتمع های تفریحی، مجتمع های تجاری مدرن(Shopping Moll)، بیمارستانها و شهرکهای سلامت، ساختمانهای اداری مدرن و مجهز،مجتمع های تفریحی، فرهنگی و ورزشی کلاس جهانی، فضاهای آموزشی مدرن، مجتمع های صنعتی و تولیدی درخور یک کشور توسعه یافته پایانه های حمل و نقل، فرودگاهها، بنادر فضاهای گردشگری و هتل های کلاس بین المللی و دهها حوزه دیگری که برای ارائه خدمات و محصولات خواهد بود.
در چنین بازار وسیعی شایسته است که شرکتهای ساختمانی بورسی، صندوق های سرمایه گذاری و بازنشستگی، بانکهای سرمایه گذاری و بازنشستگی، بانکهای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین شرکتهای مهندسین مشاور، پیمانکاری، انبوه سازی و شرکتهای خدمات مدیریت پروژه در رقابت با شرکتهای خارجی با تمرکز بر مزیتهای رقابتی خود(نیروی کار ارزانتر،شناخت دقیق فضای کسب و کار، اعتبار کسب شده در محیط کسب و کار و ...)نسبت به افزایش نقاط قوت خود با به روزرسانی دانش مدیران فعلی و تربیت مدیران کلاس بین المللی برای به کارگیری در نسلهای بعدی سازمان یا توسعه لفقی سازمان و تشکیل شرکتها و SBU های جدید زمان را از دست ندهند.در طراحی این دوره تلاش شده که مدیران شرکتهای فوق الذکر که عمدتا دارای تحصیلات مهندسی هستند به فضای حاکم بر دانش مدیریت و علوم انسانی ورود کنند و با ترکیب دانش و تجربه و شناخت و ارتباط با فضای پژوهش های بین المللی بتوانند با چالشهای آینده خود مواجهه حرفه ای نمایند..
مخاطبین دوره

اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل، مدیران ارشد و میانی و مشاوران حرفه ای کارفرمایان شرکتهای سرمایه گذاری ساختمانی، شرکتهای مهندسین مشاور، شرکتهای پیمانکاری و شرکتهای مدیریت طرح یا مدیریت پیمان
هدف دوره

تربیت مدیران در کلاس جهانی مسلط به حوزه های ضروری شرکتداری با تمرکز مدیریت سازمانهای پروژه محور فعال در صنعت ساختمان، تربیت مشاوران حرفه ای، کمک به سیاست چانشین پروری مدیران ارشد سازمانها، به روزرسانی دانش مدیریت برای مدیران فعلی سازمانها
نتیجه تصویری برای ‫مدیریت شرکت های عمرانی و ساختمانی mba‬‏
ویژگی های برجسته

  • كاربردي بودن دروس ارائه شده مبتني بر مباني نظري و تئوريك مباحث
  • استفاده از روش هاي متنوع سخنراني، نمايش فيلم، كار گروهي، موردكاوي، انجام پروژه و يك مقاله در ارائه دروس
  • بهره گيري از اساتيد برجسته حوزه تدريس و مشاوره مديريت در كشور
  • وجود فراگيران با سوابق تجربي مناسب از طيف گسترده اي از صنايع توليدي و خدماتي كشور
  • فراهم نمودن فضاي يادگيري و از هم آموزي از اساتيد و فراگيران دوره
  • بهره مندي از يكي از تخصصي ترين و به روزترين كتابخانه هاي مديريتي كشور​
طول دوره

2سال و معادل 4 ترم– 42 واحد درسی و 672 ساعت آموزشی
شرایط شرکت در دوره

  • دارا بودن مدرك كارشناسي (ليسانس) عمران– معماری و رشته های مرتبط با صنعت ساختمان
  • دارا بودن حداقل سه سال سابقه كار مرتبط
  • پذیرفته شدن در سنجش تعیین سطح و مصاحبه اختصاصی
مدرک دوره
  • به فارغ‌التحصيلان دوره مطابق شرايط سازمان مديريت صنعتی، گواهینامه دوره عالی مدیریت ساختمانی و معماری (Construction MBA) اعطا خواهد شد.
  • اين مدرك از سوي سازمان ارزشيابي WES (World Education Services) كانادا و امريكاي شمالي مورد تاييد قرار گرفته است
  سازمان مديريت صنعتي براي اين فارغ‌التحصيلان امكان‌پذير مي‌باشد.لازم به ذكر است ادامه تحصيل در دوره‌هايDBA
واحدهای پیش نیاز

عنوان
باز کردن منو
تعداد واحد
باز کردن منو
ترم
باز کردن منو
اصول و مبانی سازمان و  مدیریت 2.0 -
نگرش سیستمی 2.0 -
اصول و مبانی مدیریت خدمات 2.0  
اصول و مبانی بازاریابی و فروش 2.0  
  • .

 
 


واحدهای اصلی
عنوان
باز کردن منو
تعداد واحد
http://www.imi.ir/_layouts/15/images/ecbarw.png?rev=23
ترم
http://www.imi.ir/_layouts/15/images/ecbarw.png?rev=23
مدیریت استراتژیک 2.0 -
اصول و فنون مذاکره 2.0  
مدیریت منابع انسانی و رهبری سازمان 2.0  
اصول و مبانی مدیریت پروژه 2.0  
حسابداری مدیریت 2.0  
اقتصاد برای مدیران 2.0  
سیستم های اطلاعات مدیریت MIS 2.0  
روشهای تامین منابع مالی پروژه 2.0  
روش تحقیق و تحلیل داده ها 2.0  
مهندسی ارزش و مدیریت ریسک 2.0  
مدیریت قرارداد و ادعا 2.0  
مدیریت زنجیره تامین 2.0  
مسئولیت های اجتماعی و اخلاق حرفه ای 2.0  
 
    واحدهای اختیاری
 
عنوان
باز کردن منو
تعداد واحد
باز کردن منو
ترم
http://www.imi.ir/_layouts/15/images/ecbarw.png?rev=23
پایان نامه 4.0 -
توسعه فردی 2.0  
مدیریت جامع انرژی 2.0  
مدیریت بازاریابی و فروش و سرمایه گذاری در املاک 2.0  
اصول بازرگانی و تجارت 2.0  
طراحی مدل کسب و کار 2.0  
فناوری های پیشرفته در صنعت ساختمان 2.0  
 
 

 

توسط : admin | تاریخ : 1395/07/12 | نظرات