MBA مدیریت تکنولوژی

واحدتحصيلات تکميلي
MBA- Technology Management

دوره عالي مديريت تكنولوژي





مخاطبين دوره
مديران ارشد شركت‌ها - مديران تكنولوژي - كارشناسان تحقيق و توسعه
مقدمه
سال ها است كه علم و تكنولوژي نقش منحصر به فرد و بي بديل خود در توسعه يافتگي را به‌خوبي ايفا مي كند و جلوه هاي تمدن و ترقي، نتيجه دستاوردهاي شگرف علمي و تكنولوژيكي دركشورهاي پيشرفته است. بروز و ظهور تكنولوژي در حوزه‌هاي مختلف، جز لاينفك زندگي بشر و واقعيتي غيرقابل انكار محسوب مي‌گردد و با همه پيامدهاي توأمان مطلوب و ناگوار، روز به روز ضرورت حضور و اشاعه خود در جامعه را تحميل مي نمايد. تكنولوژي در قالب محصولات، فرايندها و روش هاي مورد استفاده در خلق محصول يا خدمت جديد متبلور مي‌شود. امروزه زمينه هاي رقابتي دركسب و كار به سرعت در حال تغيير است و تكنولوژي موتور محرك چنين تغييري ناميده مي شود. فشار فزاينده رقابت محلي، بين المللي و جهاني در عرصه‌هاي كسب و كار در كنار بحران انرژي استفاده از تكنولوژي در كسب مزيت رقابتي را ضرورت زندگي صنعتي و انتخابي هوشمندانه و غيرقابل اجتناب مي‌داند. تكنولوژي، نماد دانايي در توسعه صنعتي و اصلي‌ترين منبع افزايش رقابت پذيري بنگاه ها و در نتيجه رقابت پذيري اقتصاد كشورها مي‌باشد. لذا توسعه صنعتي بر مبناي تكنولوژي راهبرد اصلي نيل به رتبه‌هاي برتر اقتصادي در منطقه و جهان است. مديريت تكنولوژي، مديريت سيستمي است كه خلق، كسب و بكارگيري تكنولوژي را ممكن مي‌سازد و اين فعاليت را در راستاي خدمت و برآورده ساختن نيازهاي مشتري قرار مي‌دهد. مديريت تكنولوژي فرآيند به هم پيوسته‌اي است كه مديريت و كاركنان را در طراحي، توسعه، توليد، انتقال، معرفي و كاربرد انواع تكنولوژي در محيط كار، با هدف ايجاد برتري در جامعه و ارتقا بهره‌وري و كيفيت زندگي و بهبود شرايط كاري درگير مي‌كند. كشورها و سازمان‌هايي كه خواهان حضور پايدار و مطمئن دركسب و كار جهاني هستند بايد با آموزش و اشاعه مديريت تكنولوژي توانمندهاي لازم را كسب نمايند.



هدف دوره

رشته MBA- مديريت تكنولوژي - به عنوان يك موضوع ميان رشته‌اي شامل برنامه ريزي - ارزيابي - انتقال - سياست‌گذاري تكنولوژي درحوزه كسب و كار مي كوشد تا پيوند مناسبي بين مديريت كسب وكار و تكنولوژي در جامعه وسازمان برقرار نماييد و با تقويت هوش تكنولوژي سازمان -دركنار ديده‌باني تكنولوژي - رصد، بكارگيري و توسعه تكنولوژي را درحال و آينده مديريت نمايد.
سازمان مديريت صنعتي بنا به ضرورت موضوع و نياز روزافزون صنايع به دانش مديريت تكنولوژي نسبت به طراحي دوره MBA- مديريت تكنولوژي گرايش انتقال تكنولوژي اقدام نموده است. در اين دوره ضمن تدريس مفاهيم اساسي مديريت تكنولوژي به موضوع انتقال تكنولوژي در سازمان‌ها پرداخته مي شود و چگونگي شناسايي، انتخاب، اكتساب، بكارگيري، اشاعه و محافظت تكنولوژي تبيين مي گردد.

واحد¬هاي ترم اول  ( 14 واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 روش تحقيق كسب و كار 2
2 زبان تخصصي 2
3 مدل سازي غيرقطعي 2
4 مديريت مالي 2
5 چالش هاي تصميم گيري مديران 2
6 نظريه هاي مديريت پيشرفته 2
7 مديريت توليد و عمليات نوين 2

واحدهاي ترم دوم ( 14 واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 تكنولوژي اطلاعات براي كسب و كار 2
2 تكنولوژي، خلاقيت و نوآوري 2
3 پيش بيني تكنولوژي 2
4 ارزيابي تكنولوژي 2
5 مديريت استراتژيك تكنولوژي 2
6 مديريت انتقال تكنولوژي 2
7 مسئوليت قانوني، اخلاقي و اجتماعي كسب و كار 2
واحدهاي ترم سوم ( 14واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 مديريت منابع انساني و رفتار سازماني 2
2 مديريت بازاريابي استراتژيك 2
3 مديريت پروژه 2
4 سياست تكنولوژي 2
دروس گرايشي
5 حقوق مالكيت معنوي 2
6 مدل‌هاي انتقال تكنولوژي 2
7 سرمايه‌گذاري خارجي و انتقال تكنولوژي 2
   
واحدهاي ترم چهارم ( 4واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 پايان نامه 4

طول دوره
2 سال و معادل 4  ترم– 46 واحد درسي و 736 ساعت آموزشي
شرايط شركت در دوره
•         دارا بودن مدرك كارشناسي رشته‌هاي مهندسي، مديريت و اقتصاد از دانشگاه‌ها وموسسات آموزشي معتبر كشور
•         دارا بودن حداقل سه سال سابقه كار مديريت
•         پذيرفته شدن در سنجش تعيين سطح و مصاحبه اختصاصي
مدرك دوره
به فارغ‌التحصيلان دوره مطابق شرايط سازمان مديريت صنعتي، گواهينامه دوره عالي MBA- مديريت تكنولوژي-گرايش انتقال تكنولوژي اعطا خواهد شد.




.

توسط : admin | تاریخ : 1394/09/12 | نظرات