EMBA مدیریت سازمانهای خدمتگرا

واحدتحصيلات تکميلي و دوره هاي عالي مديريت

EMBA – Service Oriented Organizations Management
دوره عالي مديريت سازمانهاي خدمتگرا

مخاطبين دوره
مديران ارشد و مياني سازمانها و  بنگاه هاي اقتصادي خدماتي – مشاورين ارشد سازمان هاي خدماتي

مقدمه
  بي‌ترديد يكي از مهم‌ترين و اثر‌گذارترين بخش‌هاي اقتصادي هر جامعه، سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات در آن جامعه مي‌باشند. سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات طيف وسيعي از بنگاه‌هاي دولتي و خصوصي را در هر جامعه تشكيل داده و مديران اين سازمان‌ها از يك سو با چالش‌هاي جدي در دنياي پرتلاطم و رقابتي امروز مواجه هستند و از سوي ديگر مسائل فراروي اين مديران به دليل ماهيت كاملا متمايز سيستم‌هاي خدماتي از سيستم‌هاي توليدي، با مسائل فرا روي مديران واحدهاي توليدي متفاوت مي‌باشد. ماهيت ناملموس و عدم امکان ذخيره نمودن خدمات سبب مي‌گردد، مديران سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات با مسائلي مواجه شوند كه اولا مختص اين‌گونه سازمان‌ها بوده و در ساير بنگاه‌هاي توليدي وجود نداشته ثانيا حل آن‌ها نيازمند بكارگيري فنون مطرح در حوزه مديريت خدمات مي‌باشد. امروزه علاوه بر سازمان‌هاي خدماتي در شركت‌هاي توليدي نيز خدمات يكي از اركان موفقيت در رقابت در نظر گرفته شده بطوري كه يكي از عوامل اصلي در حفظ موقعيت شركت‌هاي توليدي در بازارهاي جهاني، ارائه خدمات متمايز نسبت به رقبا بوده كه همين امر اهميت خدمات حتي در شركت‌هاي توليدي را بيش از پيش آشكار مي‌سازد لذا نياز به مطرح شدن دوره سازمان‌هاي خدمت‌گرا در قالب  EMBA در كشور به منظور پرورش مديران كارآمد محسوس‌تر از هميشه احساس مي‌شود. سازمان مديريت صنعتي با درك اين نياز، دوره EMBA مديريت اجرايي- سازمان‌هاي خدمت‌گرا را براي اولين بار در كشور طراحي و اجرا نموده است.



هدف دوره
  هدف اين دوره، ظرفيت‌سازي علمي و عملي در منابع انساني سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات به منظور كسب آمادگي‌هاي لازم براي مواجهه با تحولات دنياي كنوني مي‌باشد. انتظار مي رود مديران سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات با شركت در اين دوره به حرفه مديريت تسلط بيشتري يابند و با استفاده از فنون و تئوري‌هاي جديد، وظايف خود را به نحوي موثرتر انجام دهند.

واحدهاي  پيش نياز ( 7 واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 اصول و مباني مديريت 2
2 نگرش سيستمي 2
3 اصول كسب‌و‌كار الكترونيك 1
4 روش تحقيق 2


واحدهاي  اختصاصي ( 28 واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 اصول و مباني مديريت خدمات
2
2 مديريت منابع انساني در خدمات
2
3 زبان تخصصي 2
4 بازاريابي خدمات
2
5 مديريت پروژه‌هاي خدماتي
2
6 مديريت ارتباط با مشتري 2
7 مسائل جاري در مديريت خدمات
2
8 مديريت عمليات خدمات I
2
9 مديريت عمليات خدمات I I
2
10 سيستم‌هاي اطلاعات مديريت
2
11 حسابداري مديريت
2
12 اقتصاد در خدمات 2
13 پايان‌نامه 4
واحدهاي  اختياري ( 4 واحد)
رديف نام درس تعداد واحد
1 مديريت استراتژيك
2
2 مديريت دانش
2
3 مديريت خدمات پس از فروش
2
4 مديريت تكنولوژي و نوآوري
2
5 مهندسي سازمان
2
6 مديريت تحول استراتژيك
2
7 تحقيقات بازاريابي
2
8 بازاريابي الكترونيكي
2
9 اصول بازرگاني و تجارت 2
10 مديريت مالي و اقتصاد مديريت 2


طول دوره
2سال و معادل 4 ترم– 39  واحد درسي و 624 ساعت آموزشي

شرايط شرکت در دوره
•         دارا بودن مدرک كارشناسي از دانشگاهها و موسسات آموزشي معتبر کشور.
•         دارا بودن حداقل سه سال سابقه كار مديريتي
•         پذيرفته شدن در سنجش تعيين سطح و مصاحبه اختصاصي

مدرك دوره
به فارغ‌التحصيلان دوره مطابق شرايط سازمان مديريت صنعتي، گواهينامه دوره عالي مديريت سازمانهاي خدمتگرا (EMBA) اعطا خواهد شد.

توسط : admin | تاریخ : 1394/09/12 | نظرات